Reklama w miejscu sprzedaży (POS) staje się niezmiernie popularną i skuteczną metodą dotarcia do potencjalnego klienta.
*Sam termin POS jest skrótem od angielskiego point of sale czyli punkt sprzedaży.
Materiały POS dzielą się na:
- twarde – regały, kasetony, stojaki i wszystkie materiały wykonane z tworzyw sztucznych lub metalu.
- miękkie – czyli wszystkie te stworzone z papieru lub kartonu. Są one zazwyczaj tańsze od twardych.
Aż 70% decyzji o zakupie podejmujemy w miejscu sprzedaży. O zakupie w
znacznej części decydują nasze odczucia związane z ekspozycją towaru.
Reklama POS może oddziaływać zarówno na nasz wzrok, jak i słuch
(audiomarketing) oraz węch (aromamarketing). Doskonałym przykładem
aromamarketingu może być zastosowanie aromatu kawy w banku w celu
stworzenia komfortowej atmosfery. Ciekawym rozwiązaniem jest też POS TV,
czyli system do emisji spotów reklamowych w miejscach sprzedaży. Jego
zadanie to prowokowanie nieplanowanych, impulsowych zakupów.
Tego typu reklama podnosi prestiż miejsca, w którym jest wystawiona
sprawiając, że jest ono postrzegane jako nowoczesne. Do materiałów POS
zaliczamy wszelkiego rodzaju stojaki na ulotki, wiszące materiały z logo
produktu (hanger),naklejki, wobblery, makiety powiększonego produktu,
broszury o produkcie, reklamy stojące,
bloczki z ulotkami, reklamy podświetlane (lightbox) , paski z logo
produktu umieszczane na krawędzi półki (shelfliner) oraz elementy
umieszczane nad stojakami reklamowymi (topper).
Źródła:
patryk.blogspot.com/2012/01/reklama-w-punktach-sprzedazy-pos.html
Ja co prawda prowadzę sklep internetowy, ale w sumie to cos bardzo podobnego. Osobiście korzystam z takich narzędzi https://push-ad.com/pl/ w celu zwiększenia sprzedaży i wydaje mi się, że działa to podobnie jak reklama opisana przez Ciebie, tyle że w internecie :)
OdpowiedzUsuńBardzo fajne sposoby podałaś. Jednak w dzisiejszych czasach należy również pamiętać o pozycji firmy w internecie. Warto zainteresować się pozycjonowaniem i szeroko pojętym SEO. Niektórzy decydują się na skorzystanie z pomocy specjalisty. Fajną ofertę pozycjonowania w niemieckim Google ma https://www.kamildemidowski.pl/oferta/pozycjonowanie-w-niemieckim-google/ Lepiej się za to nie zabierać samodzielnie, bo można narobić niepotrzebnych szkód.
OdpowiedzUsuńSuper pomysł na reklamę, ale mnie bardziej interesuje to, co dzieje się w sieci i powiem szczerze, że chyba zdecyduję się na narzędzie https://push-ad.com/pl/blog/powiadomienia-push-w-sluzbie-twojego-biznesu/ bo widzę, że jego skuteczność jest wysoka.
OdpowiedzUsuńJak najbardziej popieram tego typu formy reklamy. Warto też zastanowić się nad wprowadzeniem stojaków na ulotki itd. Tego typu produkty oferuje wam producent https://adlove.pl/pl/ Koniecznie sprawdźcie ich ofertę.
OdpowiedzUsuńRównież popieram tego typu reklamę. Uważam jednak, że w dzisiejszych czasach najlepiej sprawdzi się reklama w sieci i warto to wykorzystać. Ostatnio trafiłam na bardzo ciekawy artykuł o tym czy przyda ci się influencer marketing Warto się z nim zapoznać! Influencer marketing staje sie coraz popularniejszy i przynosi niesamowite efekty.
OdpowiedzUsuńJa jestem bardziej za reklamą w sieci i sporo ciekawych informacji na temat reklamy w sieci można dowiedzieć się po przejściu na portal internetowy znajdujący się pod adresem http://adnext.pl/onas/content-marketing/ Jest on poświęcony tematyce marketingu internetowego - z artykułów na nim publikowanych można więc dowiedzieć się naprawdę wiele.
OdpowiedzUsuńJeżeli chodzi o content marketing, to stawiam go na równi z takimi ważnymi zabiegami jak pozycjonowanie oraz audyt SEO strony https://dolp.pl/audyt-stron/. Audyt strony jest w szczególności ważny ponieważ pozwala ocenić stronę pod kątem optymalizacji pod wyszukiwarki. Dzięki niemu możemy liczyć na to, że pozycjonowanie będzie bardziej efektywne.
UsuńJak dla mnie to biznes powinno się reklamować zarówno zewnętrznie jak i wewnętrznie. W zeszłym roku nawiązałem współpracę z firmą https://www.vizer.pl/ z Wrocławia i doszliśmy do wniosku, że banery reklamowe powinny wisieć nie tylko na billboardach, ale też przy samym sklepie. Znacznie zwiększyło to liczbę osób, które zaczęły nas odwiedzać stacjonarnie
OdpowiedzUsuńBardzo fajny wpis. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńCiekawy artukuł
OdpowiedzUsuńReklamy POS są wysoce skuteczne ponieważ, są atrakcyjne dla odbiorców, w odróżnieniu do niektórych reklam TV oraz internetowych nie są nachalne i są skoncentrowane na danej grupie odbiorców. Dodatkowo ma bezpośrednią styczność z konsumentem. Warto zadbać o to by była również atrakcyjna, bardzo ciekawe projekty materiałów POS oferuje firma Exposite.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie to zostało opisane.
OdpowiedzUsuńWydaje mi się, ze każdy rodzaj reklamy przynosi mniejszy lub większy skutek. Jednak aby mieć pewność, że przyniosą one pozytywny efekt najlepiej powierzyć to zadanie specjalistom. Wiele pozytywnych opinii słyszałam o agencji Nakatomi.
OdpowiedzUsuńA czy taka forma reklamy, jak naklejki reklamowe będzie odpowiednim rozwiązaniem? Jak uważacie? Pytam, ponieważ zależy mi ciekawych i kreatywnych rozwiązaniach, a tutaj https://lobos.promo/naklejki-reklamowe/ na pewno przygotują naklejki reklamowe w fajnej jakości. Można od razu sprawdzić sobie ofertę.
OdpowiedzUsuńZdobądź uwagę klientów na miejscu zakupu dzięki materiałom POSM ! Nasze materiały wspierające sprzedaż są kluczem do skutecznej promocji Twoich produktów bezpośrednio przy punkcie sprzedaży. Pozwól nam pomóc Ci w dotarciu do klientów detalicznych i zwiększeniu atrakcyjności Twojej oferty!
OdpowiedzUsuńIstnieje mnóstwo różnych form reklamy, warto korzystać z nich bo dzięki temu można dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Jak zastanawiacie się nad reklamą bezpośrednią to mogą ją zapewniać nawet taśmy do pakowania, wiecie? Na https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/ można zamawiać takie z nadrukami właśnie co bardzo polecam.
OdpowiedzUsuń