poniedziałek, 24 listopada 2014

Rekalama bezpośrednia

Reklama bezpośrednia- jeden z rodzajów reklamy, wymagający bezpośredniego kontaktu pomiędzy sprzedającym i kupującym. Polega na wysyłce broszur lub ulotek bezpośrednio do potencjalnego odbiorcy albo wizycie w domu konsumenta.



Występuje jako:
-reklama pocztowa- informacje w formie pakietów są dostarczane za pośrednictwem poczty lub innych doręczycieli; może mieć charakter bezadresowy, polegający na roznoszeniu przesyłek reklamowych pod drzwi w wybranym regionie lub adresowy, polegający na dostarczeniu przesyłek osobom wskazanym imiennie; jedna z form adresowej reklamy bezpośredniej jest sampling.
-telemarketing-polega na dostarczeniu informacji o produkcie za pomocą telefonu



          Zalety:
  • Prywatność i wygoda. Wysyłane listy handlowe i oferty zapewniają osobisty, prywatny charakter reklamy, umożliwiają dokonywanie zakupu w domu. Uwaga klienta otrzymującego reklamę - pismo, ulotkę czy też gazetkę reklamową - jest przyciągana automatycznie. Klient sam decyduje, ile czasu poświęci na zapoznanie się z treścią reklamy i kiedy to zrobi. Do otrzymanego pisma klient zawsze może powrócić w dowolnym czasie.
  • Komunikatywność. Tekst reklamy nie jest ograniczony formą i dlatego można uczynić go maksymalnie skutecznym i atrakcyjnym. Reklama na papierze w postaci ulotki czy też folderu daje możliwość zamieszczenia większej ilości informacji, w dodatku takich, które są łatwo przyswajalne.
  • Czas dotarcia oferty do klienta można dowolnie regulować. Reklama poprzez media takie jak radio i telewizja ma ten minus, że spoty ukazują się w określonych godzinach i ramach czasowych. Reklama bezpośrednia jest stałym nośnikiem informacji.
  • Dołączenie do przesyłki bezpłatnej próbki reklamowej daje możliwość przetestowania otrzymanego reklamowanego produktu i porównania jego jakości z obecnie używanym.
  • Reklama bezpośrednia pozwala wybrać odpowiednią grupę odbiorców. W sposób precyzyjny można określić liczbę klientów, którzy zdecydowali się na zakup w wyniku konkretnych działań firmy. Pozyskane w ten sposób informacje pozwalają zweryfikować otrzymane dane i określić, jak na poszczególne grupy odbiorców działają różne teksty reklamowe, a to pozwala wybrać odpowiednią, najlepszą grupę potencjalnych odbiorców. Takie działania zwiększają prawdopodobieństwo pozytywnej reakcji klienta na działania firmy.
  • Koszty reklamy bezpośredniej są znacznie niższe niż przy użyciu innych mediów np. telewizji, radia itp.
  • Dzięki działaniom związanym z reklamą bezpośrednią można pozyskać nowych klientów i zwiększyć ich liczbę.


         Wady:
  • Konieczność posiadania dokładnych i aktualnych baz danych klientów.
  • Niejednolity czas docierania przesyłek do konsumentów.
  • Wzrastająca liczba przesyłek wysyłanych klientom.

 Źródła:
 pl.wikipedia.org/wiki/Reklama_bezpośrednia
 www.een.org.pl/index.php/.../reklama-bezposrednia-w-biznesie.html

14 komentarzy:

  1. Gdy chcemy bezpośrednio zadziałać na naszego potencjalnego klienta to reklama https://fabrykamarketingu.pl/programmatic-buying-rtb będzie do tego najlepszym wyborem. Jednak, aby była ona skuteczna to musi być przede wszystkim zaplanowana przez profesjonalistę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystko zależy od tego jakiego klienta chcemy pozyskać. reklama bezpośrednia nie sprawdzi się w przypadku większości usług i produktów dostępnych na większą skalę. Ja bym bardziej polegał na http://tearsofjoy.pl/ i podszedł do tej sprawy bardziej nieszablonowo.

    OdpowiedzUsuń
  3. W reklamie firmy warto jest wykorzystać wszelkie dostępne kanały promocyjne. Jako proste i skuteczne narzędzie reklamowe może posłużyć nawet zwykła pieczątka. Pieczątki https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/ nie muszą w cale być jedynie wymogiem formalnym ale też miejscem na umieszczenie dodatkowych elementów promocyjnych. Przykładem są tutaj informacje o dostępnych metodach kontaktu, informacje o innych oddziałach firmy, czy też logo firmowe.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najczęściej stawia się na reklamę w internecie. Jak dla mnie to opcja pozycjonowania stron od https://sfeo.agency/pozycjonowanie-stron-krakow/ powinna idealnie się sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  5. A co sądzicie na temat content marketingu? Słyszałam, że tego typu działania cieszą się ogromną popularnością. Sama zastanawiam się nad skorzystaniem z oferty http://tearsofjoy.pl/ ponieważ jest to firma, która współpracuje z najlepszymi markami w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasem w kwestii reklamy dobrze jest polegać na sprawdzonej agencji reklamowej. Ja do rozreklamowania swojego biznesu korzystałem z usług https://www.vizer.pl/, Bardzo profesjonalna agencja z licznymi specjalistami znającymi się na rzeczy

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgodzę się z tym jak najbardziej i wiele dobrych opinii słyszałam o agencji Green Parrot . Specjalizuje się w różnych rodzajach reklamy internetowej, polecam się z nimi skontaktować

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowana większość przedsiębiorców stawia przede wszystkim na reklamę w sieci, która jest nie tylko o wiele tańsza, ale również skuteczniejsza. Jeśli zależy nam na tym, aby nasza reklama była skuteczna, powinniśmy rozważyć skorzystanie z oferty profesjonalnej firmy, którą jest chociażby http://adnext.pl/onas/performance-marketing-narzedzia/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowana większość przedsiębiorców stawia przede wszystkim na reklamę w sieci. Dlaczego? Ponieważ nie tylko dlatego, że jest o wiele tańsza, ale również skuteczniejsza. Jeśli zależy nam na tym, aby nasza reklama była skuteczna, powinniśmy rozważyć skorzystanie z oferty profesjonalnej firmy, którą jest np. http://adnext.pl/onas/performance-marketing-narzedzia/

    OdpowiedzUsuń
  10. Osobiście jestem zdania, że istotnym aspektem jest również pozycjonowanie witryn internetowych. W końcu jak przedstawiono na https://reporterzy.info/3930,na-czym-polega-pozycjonowanie-stron-3-rzeczy-ktore-warto-wiedziec.html jest to świetny sposób na zwiększenie konkurencyjności naszej witryny.

    OdpowiedzUsuń
  11. Również reklama bezpośrednia jest skuteczna. Ale warto z czymś do klienta wyjść, posiadać jakieś materiały promocyjne. Na http://www.eldezet.pl/materialy-promocyjne-dla-twojej-firmy-na-jakie-formy-warto-postawic/ można sobie o tym szerzej poczytać

    OdpowiedzUsuń
  12. Oczywiście że reklama bezpośrednia jest równie ważna, nie można się tylko na promocji internetowej skupiać. Takie akcesoria jak np. wizytówki są niezwykle istotne dla wizerunku każdego biznesu

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeśli chodzi o reklamę bezpośrednią to polecam ofertę firmy https://ulotki24.com/zamow-wycene/. To prawdziwi specjaliści jeśli chodzi o kolportaż ulotek itp.

    OdpowiedzUsuń
  14. Za bezpośrednią reklamę można uznać na pewno nadruki na taśmach do pakowania. Jeśli nadaje się wiele paczek to można w taki sposób zapewnić sobie dodatkowe źródło reklamy. A taśmy z logo firmy zamówicie na https://tcmservice.pl/produkty-kategoria/tasmy-z-nadrukiem/. To sprawdzony producent.

    OdpowiedzUsuń