niedziela, 23 listopada 2014

Reklama prasowa

Reklama prasowa- forma reklamy, dla której środkiem przekazu jest szeroko rozumiana prasa.

Zalety:
-jest pojemna,
-niskie koszty wytworzenia,
-możeliwość częstych zmian w treści rekalmy,
-krótki czas przygotowania i wydania reklamy.

Wady:
-uboga forma graficzna,
-słaba jakość papieru,
-jest mało zauważalna.


Reklama prasowa jest jednym z najlepszych sposobów komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem. Prasa codzienna jest bardzo dobrym medium dla utrzymania świadomości istnienia produktu na rynku. Do środków przekazu informacji można zaliczyć zarówno gazety (prasę codzienną) jak i czasopisma, magazyny. Reklama prasowa jest niezwykle rozwiniętą formą reklamy o bardzo długich tradycjach. Na jej popularność niewątpliwie wpływa przeświadczenie, że słowo pisane jest bardziej wiarygodne i wzbudza mniej wątpliwości. Za pośrednictwem prasy można docierać do konkretnej grupy odbiorców i przekazywać bardziej szczegółowe informacje o produkcie niż w innych formach reklamy.



Do nietypowych form reklamy prasowej należą:

-inserty,
-wklejki,
-wszywki,
-banderole.

Elementy, na które składa się reklama prasowa to przede wszystkim z nagłówka oraz sloganu, ewentualnie treści. Najbardziej zapamiętywaną częścią reklamy prasowej jest slogan, musi być chwytliwy oraz łatwy do zapamiętania, aby utrwalił się w świadomości odbiorcy. Reklama prasowa jest to jedna z wielu możliwych form porozumiewania się pojedynczych jednostek lub przedsiębiorstw z większą ilością osób.

Źródła:
pl.wikipedia.org/wiki/Reklama_prasowa 
epuls.pl/mi,reklama-prasowa

7 komentarzy:

  1. Wydaje mi się, że ten rodzaj reklamy z roku na rok będzie tracił i już nie wróci do łask (z resztą, jak cała papierowa prasa niestety).
    Pozdrawiam 4brand.pl/

    OdpowiedzUsuń
  2. Z pewnością taka reklama jest skuteczna, ale potęgą w tej chwili jest reklama w sieci, gdyż stosunkowo niskim kosztem można dotrzeć do grupy docelowej potencjalnie zainteresowanej naszą ofertą. Chcąc zareklamować się w Google czy na Facebook'u, warto skontaktować się z firmą https://fabrykamarketingu.pl/ która ma w tym ogromne doświadczenie (posiada specjalistów od SEM i reklamy na portalach społecznościowych).

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością reklama prasowa wciąż jest bardzo skuteczna. Niestety, jest bardzo droga. Myślę, że czasami lepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z oferty profesjonalnej firmy wyspecjalizowanej w marketingu internetowym takiej jak http://adnext.pl/ i zainwestować w reklamę w sieci, która jest o wiele tańsza.

    OdpowiedzUsuń
  4. reklama prasowa według mnie już powoli się kończy. Teraz bardziej liczy się na przykład social media. Ja co prawda dowiedziałem się o tym dzięki firmie http://tearsofjoy.pl/, ale to nie zmienia faktu, że aktualnie taka reklama ma największa moc

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat teraz prasówka przechodzi do lamusa, wydaje mi się przez to że za wolno ewoluje. Na ludzi działają mocne przekazy wizualne, dlatego w internecie po oczach biją kolorowe reklamy, a lokalnie firmy inwestują w rollupy https://adlove.pl/pl/rollupy-135

    OdpowiedzUsuń
  6. Czy ja wiem... klasyczne formy reklamy nadal są w użyciu. Tutaj http://www.copymedia.pl/ulotki-reklamowe-kiedy-warto-je-wykorzystac-w-swoim-biznesie/ można poczytać sobie miedzy innymi o tym jak można wykorzystać ulotki reklamowe. Ciekawy temat, poczytajcie sobie

    OdpowiedzUsuń
  7. oczywiście, że nadal są w użyciu i mają się bardzo dobrze. oczywiście to nie jest tak,że reklamy klasyczne nie ewoluują. One także przybierają coraz nowocześniejsze formy. Na przyklad billboardy https://www.znajdzreklame.pl/billboardy często są także animowane. Sprawdźcie sobie ;)

    OdpowiedzUsuń