niedziela, 23 listopada 2014

Reklama radiowa


Reklama radiowa- forma reklamy, która wykorzystuje radio w celu dotarcia do potencjalnego klienta. Reklama radiowa ma zróżnicowany zasięg. Może być bowiem nadawana przez stacje lokalne, regionalne, ogólnokrajowe oraz międzynarodowe. 

Zalety:
- można jej słuchać praktycznie wszędzie: w pracy, w czasie podróży,
- koszt reklamy radiowej jest stosunkowo niski,
- charakteryzuje się również prostotą, łatwością i szybkością przygotowania haseł,

Wady:
- migawkowość związana z krótkim okresem nadawania i powierzchownością odbioru (wielu słuchaczy nie koncentruje uwagi na informacjach przekazywanych w radiu),
-ulotność przekazu
-konieczność wprowadzenia większej częstotliwości przekazu.

 Radio umożliwia efektywne dotarcie z przekazem reklamowym do konsumentów zróżnicowanych demograficznie, o różnych zainteresowaniach (program, muzyka) oraz w zależności od ich nastroju (pora dnia czy dzień tygodnia).

 Radio jest najbardziej stabilnym medium, w żadnych miesiącach nie traci słuchalności. Konsumenci słuchają radia regularnie, spędzają z nim większą część dnia oraz są lojalni wobec swoich ulubionych rozgłośni. To sprzyja tworzeniu media planów opartych o dużą częstotliwość przekazów.


Które z reklam najbardziej ci przeszkadzają ?



 Każdy radiowy spot ma trzy etapy :

1) kilku sekundowe wprowadzenie, które ma za zadnie przyciągnąć uwagę słuchaczy.
2) właściwą prezentację reklamowanego produktu.
3) zamknięcie sprzedaży, czyli zachęcenie klienta do zakupu.

Źródła:
pl.wikipedia.org/wiki/Reklama_radiowa
www.gruparmf.pl › RadioLabRadio działa

8 komentarzy:

  1. A co sądzisz o reklamie google adwords zamiast reklamy radiowej? W mojej opinii inwestycja w reklamy internetowe jest o wiele bardziej opłacalna, większość ludzi korzysta z internetu w wersji mobilnej czy też stacjonarnej.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wydaje mi się, że w dzisiejszych czasach reklama radiowa nieco już odchodzi na dalszy plan. raczej aktualnie bardziej uznawane są kampanie reklamowe tworzone przez tego typu https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/ agencje. Takie kampanie trafiają do większej ilości odbiorców a do tego są o wiele bardzoej stymulujące i zachęcające.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie wiem czy reklama radiowa może być o szerokim zasięgu, ale pewnie tak. Osobiście z chęcią korzystam z marketingu SMS https://www.cashbill.pl/blog/uslugi-gsm/praktyczne-zastosowanie-marketingu-sms/ z którego efektów jestem bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz reklama w radiu już nie ma takiej mocy jak kiedyś. Teraz inwestuje sie np. w Tik Toka https://greenparrot.pl/nasza-oferta/reklama-na-tiktoku/ . Dlatego trzeba iść z duchem czasu i śledzić aktualne trendy, by wiedzieć gdzie warto się reklamować

    OdpowiedzUsuń
  6. W tym temacie od siebie mogę dodać tylko tyle, że na pewno dobrym rozwiązaniem dla skutecznego pozycjonowania może być kampania adwords. jeśli nie do końca orientujecie się jak taka kampanię skonfigurować, polecam wam przeczytać ten artykuł https://podstawybiznesu.pl/jak-korzystac-z-adwords-aby-kampanie-generowaly-realne-zyski/ . Z niego dowiecie się wszystkiego na ten temat

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem pod wrażeniem. Świetny artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  8. Radio do lamusa odchodzi. Lokalnie to raczej stosuje się ulotki jako reklamę, łatwej w ten sposób dotrzeć bezpośrednio do klientów. Jakbyście poszukiwali drukarni to polecam https://chroma.pl/pl , wykonują zlecenia szybko i profesjonalnie

    OdpowiedzUsuń